Salg – udvikling af samarbejdet med kunderne 2017-11-06T14:56:54+01:00

Project Description

Salg – udvikling af samarbejdet med kunderne

Samarbejdet med Niels Sparre, Mindbiz var meget udbytterigt, og der kom mange konkrete positive resultater ud af samarbejdet. Der er stor faglig kompetence, og Niels er dygtig til at levere de rigtige værktøjer, motivere og holde fast, så aftalerne bliver eksekveret.

Kim Munk, CEO

Situationen

KiMs var ikke tilfreds med kunde-/leverandørvurderingerne. En undersøgelse gav en 13. plads i forhold til centrale elementer som tillid til Key account managerne, værdi af besøg, KiMs evne til at forbedre indtjeningen og generelt informationsniveau.

Salgsdirektøren besluttede på denne baggrund, at KiMs skulle i top 3 i den næste måling. KiMs valgte Mindbiz som konsulent på forandringsprojektet.

Opgaveløsningen

KiMs satte aktiviteter i gang for at nå det ambitiøse mål. Først og fremmest en analyse af baggrunden for den opnåede score. Dernæst et tilpasset forbedringsforløb med fokus på forhandlingsteknik og samspillet med kunden inkl.

  • Forberedelse af kundemøderne.
  • Afdækning af kundens behov.
  • Håndtering af indvendinger.
  • Forløbet fokuserede både individuelt og på teamet. Hele vejen igennem var der stærkt fokus på opfølgning og eksekvering – også gennem individuel sparring.

Udbytte

Målet blev nået – og mere til! KiMs ville i top 3 og blev i seneste måling placeret som nr. 1 blandt alle leverandører til detailhandlen.